Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras, įgyvendindamas projektą „Specialiųjų poreikių asmenų ugdymo(si) formų plėtra, ll etapas (VP- 2.3-ŠMM-03-004) kuris yra bendrai finansuojamas Europos sąjungos ir Lietuvos biudžeto lėšomis, organizuoja mokymus švietimo pagalbos specialistams apie elgesio ir emocijų sutrikimus turinčių mokinių ugdymo metodų parinkimo, ugdymo aplinkos pritaikymo, tinkamo elgesio formavimo galimybes.
Šio projekto metu Švėkšnos specialiosios mokyklos direktorė Laima Navickienė, pavaduotoja ugdymui Birutė Šimkuvienė, psichologės Asta Lukauskienė ir Rosita Katauskienė bei socialinė pedagogė Aurelija Kasparavičienė, pedagogai Vytautas Girčius ir Ramutė Stankuvienė dalyvavo 36 val. mokymuose, kurie vyko Vilniuje. Paskaitas skaitė užsienio ekspertai iš Olnadijos Eduard Bergman ir Lydi Ravensbergern bei vaikų ir paauglių psichiatrė, psichoterapeutė Asta Dervinytė –Borganzoni.
Po mokymų Vilniuje ekspertai : Eduard Bergman, regioninio specialistų centro (REC) koordinatorius (Olandija), Lydi Ravensbergern, REC mokytoja (Olandija), gydytoja, vaikų ir paauglių psichiatrė, psichoterapeutė, MD,PhD Asta Dervinytė-Bongarzoni (Lietuva) konsultavo mokyklos bendruomenę. Viešnagės metu mokyklos direktorė Laima Navickienė pristatė Švėkšnos specialiąją mokyklą, naujai steigiamo Metodinio centro viziją bei renovuotas patalpas centrui įrengti. Olandijos ekspertai stebėjo įvairias pamokas, įvairias neformalias mokinių veiklas. Prie apskrito stalo susitiko su mokyklos bendruomene, diskutavo. Vaikų ir paauglių psichiatrė, psichoterapeutė Asta Dervinytė –Borganzoni konsultavo mokyklos psichologes, aptartos įvairių atvejų analizės. Po dikusijos svečiai vyko į edukacinę - pažintinę išvyką į Vilkų Kampo bandonijų ir armonikų muziejų (J. ir M. Nogaičių sodyba). Aplankyta Č.Ramoškos vyndario sodyba, supažindinta su šios vietovės istorija.
Kitą dieną atvyko kolegos iš Gelgaudiškio specialiosios mokyklos ( jie taip pat dalyvauja mokymuose ir yra steigiamas metodinis centras vaikams su elgesio ir/ar emocijų sutrikimais bei intelekto sutrikimais), kurie prisijungė prie ekspertų iš Olandijos bei mūsų komandos bendros diskusijos. Susitikimo metu išsakyti konsultantų įspūdžiai, stebėtų pamokų bei veiklų analizė, mokyklos ateities perspektyvos ir pan. Svečiams iš Olandijos patiko integruota mokytojų Ramutės Stankuvienės ir Jurgitos Milašienės atvira anglų-lietuvių kalbos pamoka, jie teigė, kad pas juos yra kažkas panašaus, kada mokytojas moko kitą mokytoją kaip dirbti, tačiau jie kartu nedirba. Konsultantus sudomino grupės auklėtojų (D. Buvytienės, D. Behm, L.Stirbienės ir R. Eidukienės) neformaliosios veiklos projektas „Gyvenkime sveikai“, kurio metu vaikai rinko vaistažoles, virė gydomąsias arbatas, valgė sveiką maistą, sportavo. Technoligijų pamokoje Vaidoto Didžiūno mokiniai dovanojo svečiams iš Olandijos savo padarytą medžio dirbinį. Matematikos pamokos metu (mokyt. V. Girčius) į pamokos veiklą susidomėję įsitraukė ir konsultantai iš Olandijos.
Vaikų ir paauglių psichiatrė, psichoterapeutė MD,PhD Asta Dervinytė-Bongarzoni išsakė savo pastebėjimus, kad mūsų mokykla teikia kvalifikuotą pagalbą mokiniams, tačiau apgailestavo, kad mokiniai grįžta į neparuoštas šeimas, pas mus patenka per vėlai, kai jų problemos yra pernelyg išaugusios. Problemos tokios, kad mokykla gauna mažai palaikymo iš išorės, tikimasi labai greito rezultato, tačiau šiais atvejais greito rezultato nebūna. Priimant vaiką į mokyklą reiktų rašyti sutartis - kontraktą, kas bus atsakingas už šeimos konsultavimą ir ugdymą, nes korekcinis darbas efektyvus dirbant su visa šeima bei vaiko aplinka, o ne vien tik darbas su vaiku. Vizito aptarime dalyvavo visa Švėkšnos specialiosios mokyklos bendruomenė, vyko aktyvi diskusija.
Švėkšnos specialiosios mokyklos specialistams tai buvo neįkainojama ir labai naudinga patirtis apie elgesio ir emocijų sutrikimus turinčių mokinių ugdymo metodų parinkimo, ugdymo aplinkos pritaikymo, tinkamo elgesio formavimo galimybes.
Po mokymų Vilniuje ekspertai : Eduard Bergman, regioninio specialistų centro (REC) koordinatorius (Olandija), Lydi Ravensbergern, REC mokytoja (Olandija), gydytoja, vaikų ir paauglių psichiatrė, psichoterapeutė, MD,PhD Asta Dervinytė-Bongarzoni (Lietuva) konsultavo mokyklos bendruomenę. Viešnagės metu mokyklos direktorė Laima Navickienė pristatė Švėkšnos specialiąją mokyklą, naujai steigiamo Metodinio centro viziją bei renovuotas patalpas centrui įrengti. Olandijos ekspertai stebėjo įvairias pamokas, įvairias neformalias mokinių veiklas. Prie apskrito stalo susitiko su mokyklos bendruomene, diskutavo. Vaikų ir paauglių psichiatrė, psichoterapeutė Asta Dervinytė –Borganzoni konsultavo mokyklos psichologes, aptartos įvairių atvejų analizės. Po dikusijos svečiai vyko į edukacinę - pažintinę išvyką į Vilkų Kampo bandonijų ir armonikų muziejų (J. ir M. Nogaičių sodyba). Aplankyta Č.Ramoškos vyndario sodyba, supažindinta su šios vietovės istorija.
Kitą dieną atvyko kolegos iš Gelgaudiškio specialiosios mokyklos ( jie taip pat dalyvauja mokymuose ir yra steigiamas metodinis centras vaikams su elgesio ir/ar emocijų sutrikimais bei intelekto sutrikimais), kurie prisijungė prie ekspertų iš Olandijos bei mūsų komandos bendros diskusijos. Susitikimo metu išsakyti konsultantų įspūdžiai, stebėtų pamokų bei veiklų analizė, mokyklos ateities perspektyvos ir pan. Svečiams iš Olandijos patiko integruota mokytojų Ramutės Stankuvienės ir Jurgitos Milašienės atvira anglų-lietuvių kalbos pamoka, jie teigė, kad pas juos yra kažkas panašaus, kada mokytojas moko kitą mokytoją kaip dirbti, tačiau jie kartu nedirba. Konsultantus sudomino grupės auklėtojų (D. Buvytienės, D. Behm, L.Stirbienės ir R. Eidukienės) neformaliosios veiklos projektas „Gyvenkime sveikai“, kurio metu vaikai rinko vaistažoles, virė gydomąsias arbatas, valgė sveiką maistą, sportavo. Technoligijų pamokoje Vaidoto Didžiūno mokiniai dovanojo svečiams iš Olandijos savo padarytą medžio dirbinį. Matematikos pamokos metu (mokyt. V. Girčius) į pamokos veiklą susidomėję įsitraukė ir konsultantai iš Olandijos.
Vaikų ir paauglių psichiatrė, psichoterapeutė MD,PhD Asta Dervinytė-Bongarzoni išsakė savo pastebėjimus, kad mūsų mokykla teikia kvalifikuotą pagalbą mokiniams, tačiau apgailestavo, kad mokiniai grįžta į neparuoštas šeimas, pas mus patenka per vėlai, kai jų problemos yra pernelyg išaugusios. Problemos tokios, kad mokykla gauna mažai palaikymo iš išorės, tikimasi labai greito rezultato, tačiau šiais atvejais greito rezultato nebūna. Priimant vaiką į mokyklą reiktų rašyti sutartis - kontraktą, kas bus atsakingas už šeimos konsultavimą ir ugdymą, nes korekcinis darbas efektyvus dirbant su visa šeima bei vaiko aplinka, o ne vien tik darbas su vaiku. Vizito aptarime dalyvavo visa Švėkšnos specialiosios mokyklos bendruomenė, vyko aktyvi diskusija.
Švėkšnos specialiosios mokyklos specialistams tai buvo neįkainojama ir labai naudinga patirtis apie elgesio ir emocijų sutrikimus turinčių mokinių ugdymo metodų parinkimo, ugdymo aplinkos pritaikymo, tinkamo elgesio formavimo galimybes.
Asta Lukauskienė,
Švėkšnos specialiosios mokyklos psichologė
Švėkšnos specialiosios mokyklos psichologė