Kovo 20 – oji – pasaulinė Žemės diena – astronominis pavasaris; dienos ir nakties ilgumas susilygina visuose Žemės rutulio kampeliuose. 2015 metų pasaulinė Žemės diena išimtinai sutapo su daliniu Saulės užtemimu, kurio Lietuvoje nematėme nuo 1999 metų.
Ypatingą dieną – ypatinga netradicinė veikla Inkaklių mokykloje-daugiafunkciame centre, kuri prasidėjo integruota atvira lietuvių kalbos pamoka, tema: „Miškas“.
Ypatingą dieną – ypatinga netradicinė veikla Inkaklių mokykloje-daugiafunkciame centre, kuri prasidėjo integruota atvira lietuvių kalbos pamoka, tema: „Miškas“.
Tapkite „Švėkšnos naujienų“ rėmėju, kad išliktų
Pamokoje dalyvavo ne tik mokiniai, mokytojai, administracija, bet ir tėvai, seneliai, Švėkšnos girininkas Algirdas Tamašauskas. Neakivaizdinę kelionę į mišką lydėjo M. K. Čiurlionio simfoninė poema „Miške“ bei paveikslų reprodukcijos. Mokytojos metodininkės Petrutė Freitakienė ir Danguolė Volkova sukūrė unikalų miško stebuklą, tuo subtiliai motyvuodamos visus pamokos dalyvius. Simfonijos garsai persipynė su ketvirtos klasės mokinių skaitomais Vygando Račkaičio „Miško etiudais“ bei Saliamono Paltanavičiaus knygos „Ko terškia kėkštai“ apsakymų ištraukomis, PowerPoint pristatymu „Miškas gydo kūną ir sieną“ ir perėjo į interviu metodą tarp mokinių bei mokinių ir girininko.
Dar sausio mėnesį visa mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenė organizavo išvyką į mišką, kurios tikslas – pagalba miško gyventojams, todėl nenuostabu, kad mokinių vienas iš klausimų girininkui buvo: kokiam laikui miško žvėreliams ir paukščiams sočiai pakako nunešto maisto. Atsakymas nudžiugino visus – visam mėnesiui. Žinoma sudėtingų klausimų girininkui būta ir daugiau, pavyzdžiui: kiek ir kokių miško gyventojų gyvena Švėkšnos girininkijos miške. Sužinota, kad yra ne tik briedžių, elnių, stirnų, kiškių, vilkų, lapių, kiaunių, bet ir lūšių, kurių buvimą patvirtino ir Arnoldo senelis Stasys Raudys, pats su anuku matęs šį miško gyventoją savo akimis Inkaklių prieigose.
Turininga informatyvi integruota pamoka prabėgo greitai, girininkas įteikė dovanas M-DC vaikams ir mokytojams, integruota pamoka unikalios pasaulinės Žemės dienos proga peraugo į integruotą ugdymo dieną ta pačia „Miško“ tema.
Apdovanota 13 mokinių, pagaminusių inkilus, ir susiruošta žygin į Parubežės mišką, kurio raistą praėjusiais metais pušelėmis apsodino mokiniai. (Per 2,5 val. pernai buvo pasodinta 5,5 tūkst. dvimečių pušaičių sodinukų, užsodinta apie 1,6 ha miško ploto). Miško aikštelėje iškelti inkilai, apžiūrėtos jau žaliuojančios pušelės, kartu su mamomis Gražina Birbaliene, Daiva ir Regina Žiogaitėmis, Remigija Meiliene, Nijole Nausėdiene, Lina Andriuškiene, Renata Budiukina, girininku, mokytojomis, mokiniais vaišintasi miško šeimininko dovanotomis, ant laužo keptomis, dešrelėmis, gėrimais, saldumynais ir aptarta bendradarbiavimo sutartis, kuri artimiausiu metu bus pasirašyta tarp urėdijos ir Inkaklių M-DC.
Integruotos ugdymo dienos vinimi tapo pasaulinės Žemės dienos stebuklas – dalinis Saulės užtemimas, kurį miško aikštelėje gyvai galėjo stebėti visa Inkaklių mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenė. Argi galima įsimintiniau ir praktiškiau įtvirtinti ugdymo tikslus pažįstant mūsų visų gyvybės šaltinį mišką, nei būnant pačiame miške tokią ypatingą dieną – Žemės dieną?
Pamokoje dalyvavo ne tik mokiniai, mokytojai, administracija, bet ir tėvai, seneliai, Švėkšnos girininkas Algirdas Tamašauskas. Neakivaizdinę kelionę į mišką lydėjo M. K. Čiurlionio simfoninė poema „Miške“ bei paveikslų reprodukcijos. Mokytojos metodininkės Petrutė Freitakienė ir Danguolė Volkova sukūrė unikalų miško stebuklą, tuo subtiliai motyvuodamos visus pamokos dalyvius. Simfonijos garsai persipynė su ketvirtos klasės mokinių skaitomais Vygando Račkaičio „Miško etiudais“ bei Saliamono Paltanavičiaus knygos „Ko terškia kėkštai“ apsakymų ištraukomis, PowerPoint pristatymu „Miškas gydo kūną ir sieną“ ir perėjo į interviu metodą tarp mokinių bei mokinių ir girininko.
Dar sausio mėnesį visa mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenė organizavo išvyką į mišką, kurios tikslas – pagalba miško gyventojams, todėl nenuostabu, kad mokinių vienas iš klausimų girininkui buvo: kokiam laikui miško žvėreliams ir paukščiams sočiai pakako nunešto maisto. Atsakymas nudžiugino visus – visam mėnesiui. Žinoma sudėtingų klausimų girininkui būta ir daugiau, pavyzdžiui: kiek ir kokių miško gyventojų gyvena Švėkšnos girininkijos miške. Sužinota, kad yra ne tik briedžių, elnių, stirnų, kiškių, vilkų, lapių, kiaunių, bet ir lūšių, kurių buvimą patvirtino ir Arnoldo senelis Stasys Raudys, pats su anuku matęs šį miško gyventoją savo akimis Inkaklių prieigose.
Turininga informatyvi integruota pamoka prabėgo greitai, girininkas įteikė dovanas M-DC vaikams ir mokytojams, integruota pamoka unikalios pasaulinės Žemės dienos proga peraugo į integruotą ugdymo dieną ta pačia „Miško“ tema.
Apdovanota 13 mokinių, pagaminusių inkilus, ir susiruošta žygin į Parubežės mišką, kurio raistą praėjusiais metais pušelėmis apsodino mokiniai. (Per 2,5 val. pernai buvo pasodinta 5,5 tūkst. dvimečių pušaičių sodinukų, užsodinta apie 1,6 ha miško ploto). Miško aikštelėje iškelti inkilai, apžiūrėtos jau žaliuojančios pušelės, kartu su mamomis Gražina Birbaliene, Daiva ir Regina Žiogaitėmis, Remigija Meiliene, Nijole Nausėdiene, Lina Andriuškiene, Renata Budiukina, girininku, mokytojomis, mokiniais vaišintasi miško šeimininko dovanotomis, ant laužo keptomis, dešrelėmis, gėrimais, saldumynais ir aptarta bendradarbiavimo sutartis, kuri artimiausiu metu bus pasirašyta tarp urėdijos ir Inkaklių M-DC.
Integruotos ugdymo dienos vinimi tapo pasaulinės Žemės dienos stebuklas – dalinis Saulės užtemimas, kurį miško aikštelėje gyvai galėjo stebėti visa Inkaklių mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenė. Argi galima įsimintiniau ir praktiškiau įtvirtinti ugdymo tikslus pažįstant mūsų visų gyvybės šaltinį mišką, nei būnant pačiame miške tokią ypatingą dieną – Žemės dieną?
Inkaklių M-DC direktorius
Algimantas Jokšas
Algimantas Jokšas