Pasaulyje sparčiai juntamas globalizacijos procesas. Interneto pagalba galime pasiekti bet kurį pasaulio kampelį ar bendrauti su žmogumi, kuris yra kitame žemyne.
Išmaniosios technologijos internetą priartino taip arti mūsų, kad juo galime naudotis kiekvieną minutę. Internetu galime apsipirkti, užsisakyti atostogas. Galima manyti, kad mobilus internetas taps pirmine interneto prieigos priemone, nes žmogus tampa vis mažiau prisirišęs prie konkrečios vietos. Šios sparčiai vykstančios permainos iš dalies žudo parastą verslą. Daugelis verslininkų to nejaučia, nes tai vyksta lėtai ir nepastebimai, tačiau jau pats laikas susirūpinti ir nelaukti, kol jūsų parduotuvės duris uždarys paskutinis klientas.
Išmaniosios technologijos internetą priartino taip arti mūsų, kad juo galime naudotis kiekvieną minutę. Internetu galime apsipirkti, užsisakyti atostogas. Galima manyti, kad mobilus internetas taps pirmine interneto prieigos priemone, nes žmogus tampa vis mažiau prisirišęs prie konkrečios vietos. Šios sparčiai vykstančios permainos iš dalies žudo parastą verslą. Daugelis verslininkų to nejaučia, nes tai vyksta lėtai ir nepastebimai, tačiau jau pats laikas susirūpinti ir nelaukti, kol jūsų parduotuvės duris uždarys paskutinis klientas.
Tuo tarpu kol paprastų parduotuvių savininkai iš kailio neriasi, kad išlaikytų savo verslą, elektroninėje erdvėje interneto parduotuvėse prekyba vyksta 24 valandas per parą. Parduotuvė, kurioje reikiamų prekių galima įsigyti bet kuriuo paros metu, bet išeiginių dienų, akivaizdžiai įgyja konkurencinį pranašumą. Ir nereikalinga samdyti personalo, kuris aptarnautų klientus, nereikia leisti pinigų prekių lentynoms. Tereikia turėti sandėlį, kur sukrausite prekes.
Jei jūs turite paslaugų verslą internetas taip pat puiki priemonė pritraukti naujus klientus. Smulkioms įmonėms turėti savo interneto svetainę yra labai svarbu. Jei sugebėsite savo paslaugą pristatyti įdomiai, netradiciškai ir sudominti žmones, tuomet ta informacija greitai paplis internete ir galėsite tik spėti priimti klientus, be jokių papildomų pastangų.
Kaip teigia, Seomarketing.lt vadovas Mindaugas Rimkevičius, šiuo metu mūsų nuostabiame technologijų pasaulyje yra begalė būdų kaip save reklamuoti ir šių nišų daugelis net neišnaudoja: tokių kaip socialiniai tinklai ar Seo optimizacija. Bet apie tai šiek tiek vėliau. Dar trumpai reikalinga paminėti svarbų klausimą, kurio daugelis įmonių Nesprendžia, o čia ir yra klaida.
Jei norite padidinti pardavimus ir pritraukti naujus klientus, jums reikia geriau suprasti kas jūs esate ir ką parduodate. Jei aš bandau didinti pardavimus aš privalomai turiu sužinoti kas yra mano klientai: kaip jie atrodo, kokie jų poreikiai, norai, gyvenimo būdas. Šis aspektas svarbus ir tiems kurie turi realų ir virtualų verslą. Jei nežinote kam parduodate, tai kaip galite parduoti?
Šiuo atveju galite išanalizuoti jau esamus klientus, tuomet bus aiškesnis idealaus kliento portretas. Įsitikinkite, kad žinote, kas yra sprendimų priėmėjas pirkimo procese. Pavyzdžiui, daugeliui prekių, kurios skirtos vaikams galutiniai sprendimo priėmėjai pirkimo procese yra tėvai. Todėl turėtumėte orientuotis į tėvus, kurie augina vaikus, jie yra tikslinė grupė, o ne patys vaikai.
Išgryninkite savo pagrindinę žinutę, kurią norite pasakyti savo klientui. Turite pranešti savo klientams, kokias jų problemas išspręsite. Pavyzdžiui, kodėl klientas turėtų pirkti būtent jūsų elektroninėje parduotuvėje, o ne kur nors kitur.
Taigi sekantis etapas reikia išsiaiškinti, kokiomis priemonėmis pasieksite savo tikslinius klientus. Jei planuojate savo elektroninę parduotuvę reklamuoti laikraštyje, greičiausiai šiuo reklamos kanalu teks nusivilti. Nes nereikėtų tikėtis, kad vos paskaitęs laikraštyje jūsų skelbimą žmogus puls prie kompiuterio ir ieškos apie jus informacijos. O praėjus kuriam laikui, skelbimo visai neatsimins. Tuo tarpu, jei elektroninėje erdvėje reklamuosite savo paslaugas ar prekes, klientų ir užsakymų galite sulaukti daug greičiau. Tai štai jums visi interneto rinkos privalumai.
Toliau paminėsime keletą efektyviausių klientų paieškos metodų.
Partnerių marketingas
Paieškokite ne konkurencinių produktų ar paslaugų, kurie tiktų jūsų potencialiems klientams. Tokiu būdu galite bendradarbiauti su įmonėmis ir bendrai siūlyti savo prekes ar paslaugas. Taip pasieksite daug didesnį kiekį žmonių ir tuo pačiu turėsite naudos. Taip vienas verslas gali palaikyti kitą verslą. Jūsų klientai matydami bendras pastangas tik sustiprins pasitikėjimą jūsų prekiniu ženklu. Partnerių marketingas vis populiarėja, turbūt pastebėjote, kad pirkdami vienoje parduotuvėje gaunate nuolaidas apsipirkti kitoje. Taigi išnaudokite šią galimybę. Tai pat jei turite elektroninę parduotuvę galite prekiauti partnerių prekėmis, o partneris prekiauti jūsų. Kaip tai gali atrodyti? Pavyzdžiu, jūs prekiaujate sporto prekėmis. Į savo prekių asortimentą galite įsitraukti maisto papildų sportuojantiems. Taip plėsis jūsų asortimentas.
Optimizuokite savo interneto svetainę paieškos sistemoms
Pasaulyje vis daugėja interneto vartotojų, kurie informacijos ieško pasinaudodami paieškos sistema. Atsiminkite, kada jūs paskutinį kartą naudojotės įmonių katalogais. Greičiausiai pasinaudojote Google paieškos sistema ir suradote tai kas reikalinga. Todėl sudarykite sąrašą žodžių ar frazių, kurias galėtų naudoti jūsų klientai. Panaudokite šias frazes savo įmonės tinklapio tekstuose, pavadinimuose ir t.t. Pasidomėkite kaip turi atrodyti svetainė, kuri yra draugiška paieškos sistemoms.
Svetainėje turėtų būti nuolat atnaujinama informacija, kad klientams būtų noras sugrįžti dar kartą. Rašykite apie tai kas svarbu jūsų klientams.
Išnaudokite socialinius tinklus
Daugelis verslininkų turi paskyrą Facebook, tačiau net nesusimąsto, kad šį socialinį tinklą galima išnaudoti verslo plėtrai. Kiekvieną dieną Facebook socialiniame tinkle apsilanko milijonai žmonių – pasinaudokite šia galimybe. Tuo labiau, kad Facebook socialiniame tinkle galite turėti savo elektroninę parduotuvę. Taip pat yra daugiau socialinių tinklų, apie kuriuos mažai žinome, tačiau jie yra veiksmingi, todėl išnaudokite jų teikiamas galimybes, talpinkite juose savo prekių nuotraukas, straipsnių nuorodas ir t.t . Galima paminėti tokius tinklus kaip: Twitter, Linkedin, Google +, Pinterest ir t.t.
Jei jūs turite paslaugų verslą internetas taip pat puiki priemonė pritraukti naujus klientus. Smulkioms įmonėms turėti savo interneto svetainę yra labai svarbu. Jei sugebėsite savo paslaugą pristatyti įdomiai, netradiciškai ir sudominti žmones, tuomet ta informacija greitai paplis internete ir galėsite tik spėti priimti klientus, be jokių papildomų pastangų.
Kaip teigia, Seomarketing.lt vadovas Mindaugas Rimkevičius, šiuo metu mūsų nuostabiame technologijų pasaulyje yra begalė būdų kaip save reklamuoti ir šių nišų daugelis net neišnaudoja: tokių kaip socialiniai tinklai ar Seo optimizacija. Bet apie tai šiek tiek vėliau. Dar trumpai reikalinga paminėti svarbų klausimą, kurio daugelis įmonių Nesprendžia, o čia ir yra klaida.
Jei norite padidinti pardavimus ir pritraukti naujus klientus, jums reikia geriau suprasti kas jūs esate ir ką parduodate. Jei aš bandau didinti pardavimus aš privalomai turiu sužinoti kas yra mano klientai: kaip jie atrodo, kokie jų poreikiai, norai, gyvenimo būdas. Šis aspektas svarbus ir tiems kurie turi realų ir virtualų verslą. Jei nežinote kam parduodate, tai kaip galite parduoti?
Šiuo atveju galite išanalizuoti jau esamus klientus, tuomet bus aiškesnis idealaus kliento portretas. Įsitikinkite, kad žinote, kas yra sprendimų priėmėjas pirkimo procese. Pavyzdžiui, daugeliui prekių, kurios skirtos vaikams galutiniai sprendimo priėmėjai pirkimo procese yra tėvai. Todėl turėtumėte orientuotis į tėvus, kurie augina vaikus, jie yra tikslinė grupė, o ne patys vaikai.
Išgryninkite savo pagrindinę žinutę, kurią norite pasakyti savo klientui. Turite pranešti savo klientams, kokias jų problemas išspręsite. Pavyzdžiui, kodėl klientas turėtų pirkti būtent jūsų elektroninėje parduotuvėje, o ne kur nors kitur.
Taigi sekantis etapas reikia išsiaiškinti, kokiomis priemonėmis pasieksite savo tikslinius klientus. Jei planuojate savo elektroninę parduotuvę reklamuoti laikraštyje, greičiausiai šiuo reklamos kanalu teks nusivilti. Nes nereikėtų tikėtis, kad vos paskaitęs laikraštyje jūsų skelbimą žmogus puls prie kompiuterio ir ieškos apie jus informacijos. O praėjus kuriam laikui, skelbimo visai neatsimins. Tuo tarpu, jei elektroninėje erdvėje reklamuosite savo paslaugas ar prekes, klientų ir užsakymų galite sulaukti daug greičiau. Tai štai jums visi interneto rinkos privalumai.
Toliau paminėsime keletą efektyviausių klientų paieškos metodų.
Partnerių marketingas
Paieškokite ne konkurencinių produktų ar paslaugų, kurie tiktų jūsų potencialiems klientams. Tokiu būdu galite bendradarbiauti su įmonėmis ir bendrai siūlyti savo prekes ar paslaugas. Taip pasieksite daug didesnį kiekį žmonių ir tuo pačiu turėsite naudos. Taip vienas verslas gali palaikyti kitą verslą. Jūsų klientai matydami bendras pastangas tik sustiprins pasitikėjimą jūsų prekiniu ženklu. Partnerių marketingas vis populiarėja, turbūt pastebėjote, kad pirkdami vienoje parduotuvėje gaunate nuolaidas apsipirkti kitoje. Taigi išnaudokite šią galimybę. Tai pat jei turite elektroninę parduotuvę galite prekiauti partnerių prekėmis, o partneris prekiauti jūsų. Kaip tai gali atrodyti? Pavyzdžiu, jūs prekiaujate sporto prekėmis. Į savo prekių asortimentą galite įsitraukti maisto papildų sportuojantiems. Taip plėsis jūsų asortimentas.
Optimizuokite savo interneto svetainę paieškos sistemoms
Pasaulyje vis daugėja interneto vartotojų, kurie informacijos ieško pasinaudodami paieškos sistema. Atsiminkite, kada jūs paskutinį kartą naudojotės įmonių katalogais. Greičiausiai pasinaudojote Google paieškos sistema ir suradote tai kas reikalinga. Todėl sudarykite sąrašą žodžių ar frazių, kurias galėtų naudoti jūsų klientai. Panaudokite šias frazes savo įmonės tinklapio tekstuose, pavadinimuose ir t.t. Pasidomėkite kaip turi atrodyti svetainė, kuri yra draugiška paieškos sistemoms.
Svetainėje turėtų būti nuolat atnaujinama informacija, kad klientams būtų noras sugrįžti dar kartą. Rašykite apie tai kas svarbu jūsų klientams.
Išnaudokite socialinius tinklus
Daugelis verslininkų turi paskyrą Facebook, tačiau net nesusimąsto, kad šį socialinį tinklą galima išnaudoti verslo plėtrai. Kiekvieną dieną Facebook socialiniame tinkle apsilanko milijonai žmonių – pasinaudokite šia galimybe. Tuo labiau, kad Facebook socialiniame tinkle galite turėti savo elektroninę parduotuvę. Taip pat yra daugiau socialinių tinklų, apie kuriuos mažai žinome, tačiau jie yra veiksmingi, todėl išnaudokite jų teikiamas galimybes, talpinkite juose savo prekių nuotraukas, straipsnių nuorodas ir t.t . Galima paminėti tokius tinklus kaip: Twitter, Linkedin, Google +, Pinterest ir t.t.