Lietuvoje jau maždaug kas trečias gyventojas yra išbandęs elektroninę prekybą, tačiau tradicinė prekyba vis dar populiaresnė. Vartotojams reikėtų žinoti, kad lietuviškose tradicinėse parduotuvėse negalėsite grąžinti kai kurių rūšių kokybiškų, t. y. veikiančių ir trūkumų neturinčių prekių, pavyzdžiui, žaislų ar elektronikos prietaisų. Tačiau ar žinojote, kad jei pirkote internetu, šių apibojimų galima išvengti? Taigi pirkdami žaislą internetu, galėsite jį grąžinti, jei jis dėl kažkokių priežasčių netiks ar nepatiks.
Itin lanksti prekių grąžinimo tvarka taikoma Švedijoje: šioje šalyje parduotuvės tarpusavyje varžosi, kuri pirkėjams suteiks daugiau privilegijų, todėl pirkimo tvarka tampa vis lankstesnė ir pakrypsta pirkėjų naudai.
Pirkdami lietuviškoje tradicinėje parduotuvėje sunkiau įrodysite, kad prekė jums nepatiko – esą turėjote progų ją apžiūrėti ir įvertinti „gyvai“. Vartotojai, perkantys internetu, negali pasimatuoti drabužių ar batelių, apžiūrėti daikto, todėl jie tarsi taip įgyja daugiau teisių. Todėl jei perkate internetu, beveik nesusidursite su apribojimais, jei norėsite grąžinti ar pakeisti kitomis net ir tas prekes, kurios buvo kokybiškos ir nepriekaištingos išvaizdos.
Anot specialistų, jeigu tradicinėje parduotuvėje įsigijote prekę be defektų, tai ją galėsite grąžinti per 14 dienų nuo pirkimo datos, atsispindinčios pirkimo čekyje. Tačiau reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad yra gausybė prekių, kurių negalima grąžinti ar pakeisti. Taip pat teisės aktuose dažnai nurodoma ir tokia pastaba: „Prekės keičiamos ar grąžinamos gali būti tik tuo atveju, jei pardavėjas sutinka“. Analogija paprasta: kaip kredito įstaigos sprendžia dėl paskolos refinansavimo, taip ir el. parduotuvės – priimti klientui netikusią prekę ar ne.
Dolerio kursas paskatino apsipirkimą Azijos regiono el. parduotuvėse.
Šiek tiek anksčiau buvo itin populiaru apsipirkinėti Didžiosios Britanijos, Vokietijos ir kitų Europos šalių internetinėse parduotuvėse. Tiesa, kritus svaro kursui, dar ir šiandien vienas kitas lietuvis susivilioja ir apsiperka Anglijos parduotuvėse. Bet yra du esminiai šių el. parduotuvių trūkumai – pirma, dažnai taikomi dideli prekių pristatymo mokesčiai, antra, produkcijos apskritai niekas nesiunčia į Lietuvą, trečia, reikia nepigiai kainuojančių kreditinių kortelių. Tačiau yra vienas didelis privalumas – šiose el. parduotuvėse galima įsigyti aukštos kokybės, garsių prekių ženklų prekių už santykinai mažą kainą. Antra, svaro kursas šiuo metu yra pasiekęs rekordines žemumas, tad patinkančių prekių galima įsigyti palankesne kaina.
Prieš kelerius metus suklestėjo kita – Kinijos – rinka. Kinijos el. parduotuvėse galima rasti prekių, kurios į Lietuvą siunčiamos visiškai nemokamai. Siuntimo trukmė yra 2-6 savaitės. Paprasta ir atsiskaitymo tvarka – mokėti galima kasdien naudojamomis debetinėmis kortelėmis. Tiesa, reikia atidžiai rinktis prekes, nes jų kokybė gali būti toli gražu ne įspūdinga. Tačiau turint omenyje, kad dolerio kursas šiuo metu taip pat palankus, apsipirkimas Azijos regiono el. parduotuvėse tampa dar patrauklesnis.
Pirkdami lietuviškoje tradicinėje parduotuvėje sunkiau įrodysite, kad prekė jums nepatiko – esą turėjote progų ją apžiūrėti ir įvertinti „gyvai“. Vartotojai, perkantys internetu, negali pasimatuoti drabužių ar batelių, apžiūrėti daikto, todėl jie tarsi taip įgyja daugiau teisių. Todėl jei perkate internetu, beveik nesusidursite su apribojimais, jei norėsite grąžinti ar pakeisti kitomis net ir tas prekes, kurios buvo kokybiškos ir nepriekaištingos išvaizdos.
Anot specialistų, jeigu tradicinėje parduotuvėje įsigijote prekę be defektų, tai ją galėsite grąžinti per 14 dienų nuo pirkimo datos, atsispindinčios pirkimo čekyje. Tačiau reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad yra gausybė prekių, kurių negalima grąžinti ar pakeisti. Taip pat teisės aktuose dažnai nurodoma ir tokia pastaba: „Prekės keičiamos ar grąžinamos gali būti tik tuo atveju, jei pardavėjas sutinka“. Analogija paprasta: kaip kredito įstaigos sprendžia dėl paskolos refinansavimo, taip ir el. parduotuvės – priimti klientui netikusią prekę ar ne.
Dolerio kursas paskatino apsipirkimą Azijos regiono el. parduotuvėse.
Šiek tiek anksčiau buvo itin populiaru apsipirkinėti Didžiosios Britanijos, Vokietijos ir kitų Europos šalių internetinėse parduotuvėse. Tiesa, kritus svaro kursui, dar ir šiandien vienas kitas lietuvis susivilioja ir apsiperka Anglijos parduotuvėse. Bet yra du esminiai šių el. parduotuvių trūkumai – pirma, dažnai taikomi dideli prekių pristatymo mokesčiai, antra, produkcijos apskritai niekas nesiunčia į Lietuvą, trečia, reikia nepigiai kainuojančių kreditinių kortelių. Tačiau yra vienas didelis privalumas – šiose el. parduotuvėse galima įsigyti aukštos kokybės, garsių prekių ženklų prekių už santykinai mažą kainą. Antra, svaro kursas šiuo metu yra pasiekęs rekordines žemumas, tad patinkančių prekių galima įsigyti palankesne kaina.
Prieš kelerius metus suklestėjo kita – Kinijos – rinka. Kinijos el. parduotuvėse galima rasti prekių, kurios į Lietuvą siunčiamos visiškai nemokamai. Siuntimo trukmė yra 2-6 savaitės. Paprasta ir atsiskaitymo tvarka – mokėti galima kasdien naudojamomis debetinėmis kortelėmis. Tiesa, reikia atidžiai rinktis prekes, nes jų kokybė gali būti toli gražu ne įspūdinga. Tačiau turint omenyje, kad dolerio kursas šiuo metu taip pat palankus, apsipirkimas Azijos regiono el. parduotuvėse tampa dar patrauklesnis.