
Renkantis priekabą krovinių gabenimui, kaip ir kitose srityse, reikia įvertinti ne vieną momentą. Kaip dažnai reikia važiuoti, kiek toli, kokio svorio ir tūrio krovinius reikia vežti ir pan. Taip pat svarbūs techniniai eksploatavimo ir kainos klausimai. Kokia puspriekabė - su tentu, bortinė, tralas, šaldytuvas, savivartis ir kt. Pasirinkimas – nuspręskite, kada atsakysite į pateiktą klausimą.
|
Puspriekabės konstrukcija, ką verta žinoti?
Daugelis žmonių mano, kad visos puspriekabės yra vienodos. Tiesa šiek tiek kitokia, ji slypi detalėse. Pagrindinis puspriekabės elementas yra jos rėmas. Jis gali būti suvirintas arba prisukamas varžtais. |
Trelo.eu specialistai rekomenduoja rinktis suvirintus rėmus, nes varžtai ar kniedės yra silpnoji metalinių konstrukcijų grandis ir patiria dideles dinamines apkrovas. Atšiauriomis darbo sąlygomis kniedės ir varžtai tarnauja trumpiau. Net jei tokia jungtis šiek tiek atsilaisvina, į tą vietą pradeda sunktis vanduo ir druska, medžiaga pradeda irti, o galiausiai kniedė „suvalgo“ lizdą ir laukia rimtas remontas. Renkantis puspriekabės rėmą taip pat reikia įvertinti, ar jį lengva suvirinti. Šis indikatorius parodo, kiek konkretus metalas linkęs skilti, kai po suvirinimo atvės. Pavojingiausia vieta suvirintoje jungtyje yra vieta prie siūlės, kur metalas darbo metu įkaista iki +1400 C, kur metalas perkaista ir lengvai suyra. Kita pavojinga vieta – struktūrinių temperatūros pokyčių metu įšylanti (iki +850 C) zona.
Kaip skirstomi puspriekabės plienai?
Plienai skirstomi į keturias rūšis pagal tinkamumą suvirinimui: geras, priimtinas, ribotas ir prastas suvirinamumas. Kai pliene yra daugiau anglies ir legiruojančių elementų, jo tinkamumas suvirinimui sumažėja, nes jie skatina trapių konstrukcijų susidarymą kaitinant. Suvirinimui tinkamiausi plienai, kuriuose anglies kiekis ne didesnis kaip 0,25 % ir legiruojamųjų elementų kiekis ribotas. Kitaip tariant, plieno tinkamumą lemia jo cheminė sudėtis. Kitas svarbus karkaso bruožas yra elastingumas. Kalbant apie tai, kuris variantas yra geresnis, reikia atminti, kad elastingumas ir rėmo storis yra du skirtingi dalykai. Kitaip tariant, stori rėmai ne visada yra privalumas. Viskas priklauso nuo, medžiagos iš kurios jis pagamintas. Rėmai iš brangaus metalo yra plonesni nei paprasti, o pigesnis plienas yra šiek tiek minkštesnis. Renkantis puspriekabę, reikėtų atsižvelgti ir į kelią. Standūs rėmai tiesiog netinka blogiems keliams, nes visas puspriekabės rėmas gana greitai pradeda klibėti. Jei reikalingas puspriekabės remontas, kreipkitės.
Užsakymo Nr. E-00249