Lietuvos marinistinės kultūros išsaugojimo centras – tai kelių entuziastų grupė, beprotiškai mylinti jūrą ir senuosius „tikruosius“ medinius burinius laivus. Šiuo metu rūpinamės 10 burlaivių, kurių net 9 pripažinti Lietuvos Kultūros paveldu. Daugumą šių laivų išgelbėjome nuo visiško sunaikinimo – elementaraus sudeginimo.
Galime valandų valandas pasakoti istorijas apie kiekvieną iš mūsų laivų (o patikėkite, yra ne viena ir dar kokių!), bet labiausiai džiaugiamės tada, kai jiems po truputį grąžiname likimo nuskriaustiems laivams buvusį jų grožį.
Galime valandų valandas pasakoti istorijas apie kiekvieną iš mūsų laivų (o patikėkite, yra ne viena ir dar kokių!), bet labiausiai džiaugiamės tada, kai jiems po truputį grąžiname likimo nuskriaustiems laivams buvusį jų grožį.
Tapkite „Švėkšnos naujienų“ rėmėju
Šiuo metu tvarkome ir ieškome finansavimo seniausiam savo burlaiviui „Lady Sophie“, pagamintam 1911 metais. Kiti burlaiviai kol kas kantriai laukia savo eilės naujai įkurtame istorinių laivų uoste. Uostas įsikūręs Švėkšnoje ir tai turbūt pirmasis uostas Lietuvoje, kuris neturi priėjimo prie vandens.
Uosto įkūrimas Švėkšnoje – atskira istorija apie tai, kaip gana unikalūs burlaiviai (ne tik Lietuvos kontekste), prie tikrosios jūros tapo niekam nebereikalingi ir vos vos nevirto pelenais. Bet tuo pačiu tai ir jiems nauja pradžia.
Šiuo metu tvarkome ir ieškome finansavimo seniausiam savo burlaiviui „Lady Sophie“, pagamintam 1911 metais. Kiti burlaiviai kol kas kantriai laukia savo eilės naujai įkurtame istorinių laivų uoste. Uostas įsikūręs Švėkšnoje ir tai turbūt pirmasis uostas Lietuvoje, kuris neturi priėjimo prie vandens.
Uosto įkūrimas Švėkšnoje – atskira istorija apie tai, kaip gana unikalūs burlaiviai (ne tik Lietuvos kontekste), prie tikrosios jūros tapo niekam nebereikalingi ir vos vos nevirto pelenais. Bet tuo pačiu tai ir jiems nauja pradžia.
|
Siekdami išgelbėti laivus nuo užmaršties ir išsaugoti marinistinio Lietuvos paveldo ryškiausius egzempliorius, Švėkšnos uoste ne tik juos saugome, restauruojame ir tikimės, kad bent dalis jų grįš ten, kur jie ir turi būti – į jūrą. Tam dedame ne tik visas pastangas, aukojame savo laisvą laiką, bet ir santaupas.
|
Šiandien Švėkšnos uoste be „Lady Sophie“ galite pamatyti 1906 metų gamybos jachtą „Helene“, JF Kenedžio jachtos „Victura“ vyresniąją seserį. Taip pat galite prisiliesti prie jachtos, kuria plaukiojo pirmoji pasaulyje kapitonė moteris (kilusi, beje, nuo Trakų) ir apžiūrėti, kas liko iš kitų Lietuvos marinistinio paveldo eksponatų bei išgirsti daug įdomių istorijų apie kiekvieną iš jų.
Laivai mums – tarsi žmonės, seni pažįstami, apie kuriuos vis tiek nuolat sužinome kažką naujo ir mielai tomis istorijomis dalinamės su visais norinčiais.
Švėkšnos uostas ir jame esantys laivai – tai gyvas organizmas ir uosto įkūrėjų dėka nuolat besikeičiantis. Jeigu turėtume daugiau rankų ir lėšų, galėtume atskleisti dar daugiau pamirštų istorijų apie laivus, bet kol kas Švėkšnos uostas – muziejus po atviru dangumi – tik maža mūsų „uosto“ vizijos dalis.
Šiemet prisjungėme prie Europos paveldo dienų programos ir atliepiant šių metų Europos paveldo dienų temą " Gyvasis paveldas: meistriškumo laboratorija" kviečiame atvykti pas mus rugsėjo 9d. 13 val. ir susipažinti su vienu iš Švėkšnos uosto įkūrėju ir siela – Bartu Markevičiumi. Atvykite ir sužinokite daugiau apie Lietuvos marinistinį paveldą. Paveldą, kuris visiems yra (ne) svarbus
Susitikime rugsėjo 9d. 13val. “Dailidžių dirbtuvių” aikštelėje, adresu Pavilnučio km. Bažnyčios g. 3, 99392, Švėkšna, Šilutės raj.
Daugiau informacijos tel. 860784282.
Organizatorių inf.