Prieš Šv. Velykas Švėkšnos specialiojoje mokykloje tradiciškai vyksta sujudimas. Mokyklos bendruomenė, prieš išvykstant mokiniams pavasario atostogų, kviečiasi pas save į seminarą svečius, kad supažindintų su mokyklos pasiekimais, gerąją darbo patirtimi. Svečius atsakingai ruošiasi priimti ir mokyklos auklėtiniai, kurie kruopščiai rengia meninę programą, pristato, ką nuveikė per pamokas bei laisvalaikiu.
Šių metų seminaro tema buvo „Vaikų, turinčių elgesio ir/ar emocijų sutrikimų, psichologinės, socialinės pagalbos organizavimas ir metodinio centro perspektyvos Švėkšnos specialiojoje mokykloje“.
Šių metų seminaro tema buvo „Vaikų, turinčių elgesio ir/ar emocijų sutrikimų, psichologinės, socialinės pagalbos organizavimas ir metodinio centro perspektyvos Švėkšnos specialiojoje mokykloje“.
Į seminarą užsiregistravo beveik šimtas dalyvių. Svečiai pasigrožėjo mokinių, kartu su auklėtojais ir mokytojais, paruošta darbelių parodėle velykine tematika. Negailėjo plojimų teatralizuotam mokyklos auklėtinių pasirodymui, kurį parengti padėjo pedagogai J. Evaltienė, E. Dobrovolskienė, R. Stankuvienė, A. Antanavičienė.
Vaikų širdyse pulsuojanti šypsena pasiekė klausytoją.
"Svarbiausia mylėti gyvenimą širdimi, rūpintis tais, kuriuos mylime ir nieko nebijoti",- liejosi žodžiai iš mokinių lūpų.
Po jaudinančio moksleivių pasirodymo kalbėjo mokyklos direktorė Laima Navickienė. Direktorės pranešimo tema - „Švėkšnos specialiosios mokyklos perspektyvos: metodinio centro kūrimas“.
Švėkšnos specialioji mokykla dalyvauja projekte „Specialiųjų mokyklų pertvarka, metodinių centrų steigimas“. Ta linkme daug ir atsakingai dirbama: mokyklos pedagogų ir pagalbos mokiniui specialistų komanda semiasi metodinės patirties užsienyje ir Lietuvoje; vykdo gerosios patirties sklaidą ne tik savo mokykloje, bet ir veda seminarus už mokyklos ribų. Netrukus į mokyklą atvažiuos konsultantai iš Olandijos.
Įgytą patirts panaudojama praktikoje. Mokykloje įdiegiamos tam tikros metodikos. Pvz., sutrumpintos, bet sukonkretintos mokinių taisyklės; naujai struktūrizuota mokymosi aplinka; atsirado spalvoti kabinetai, pamokų tvarkaraštis ir kt.
Įgyvendinant projektą, baigiamas renovuoti bendrabučio I ir II aukštas. L. Navickienė pasakojo, jog tikimasi iki rugsėjo 1-osios pabaigti įrengti II aukštą, kuriame bus įsteigti darbui reikalingi specialistų kabinetai, aprūpinta kompiuterine technika ir kitomis naujausiomis priemonėmis. Bus nupirkti nauji baldai, kompiuterinė technika, povandeninio masažo vonia, įrengti įvairūs relaksacijos kabinetai: povandeninio masažo, relaksacijos kambarys su vandens lova ir daugiasensorinėmis priemonėmis, modernus logopedo kabinetas, dailės ir šviesos terapijos kabinetai.
Mokyklai tapus metodiniu centru, bus teikiama pagalba visos Lietuvos respublikos vaikams, turintiems elgesio ir emocijų sutrikimų. Čia galės atvykti ir apsistoti šeimos, bet ne ilgiau kaip 1 dienai. Konsultuotis galės vaikų tėveliai, globėjai. Vaikui reikalingą pagalbą teiks iki 10 d., vėliau mokykla galės pasiūlyti pasilikti nuo 3 mėn. iki 3 metų.
Centras teiks metodinę pagalbą ir kitų mokyklų mokytojams, švietimo pagalbos specialistams dėl bendrojo ugdymo programų, ugdymosi aplinkos pritaikymo, specialiųjų mokymo priemonių parinkimo.
Nesenai mokykloje lankėsi Švietimo ir Mokslo ministras Dainius Pavalkis, su kuriuo buvo aptarti mokyklos virsmo į metodinį centrą probleminiai klausimai. Ministras pritarė, jog reikia mažinti mokinių skaičių grupėse bent iki 7 vaikų, o vienu metu mokykloje mokytųsi iki 60 moksleivių. Tokiu būdu vaikų ugdymas būtų žymiai kokybiškesnis. Remiantis užsienio patirtimi, panašaus tipo mokyklose mokosi dar mažiau mokinių.
Direktorė L. Navickienė išreiškė susirūpinimą dėl jaunimo iš šalies "invazijos" į mokyklą. Pasirodo, išvilioti pilnamečiams nepilnamečius, sugundant linksmybėmis pirtyje ar kitoje aplinkoje, vaišinti alkoholiu ir cigaretėmis - galima. Tokią išvadą padarė L. Navickienė, po 7 pateiktų pareiškimų policijai. Policija dėl to jokios nusikalstamos "viliotojų" veikos neįžvelgė.
Pranešimus taip pat skaitė mokyklos psichologė Asta Lukauskienė (“Elgesio problemų valdymas, teikiant psichologinę pagalbą mokiniams, turintiems elgesio ir/ar emocijų sutrikimus”), Socialinės pedagogės Simona Martišienė, Aurelija Kasparavičienė ( bendras panešimas "Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo galimybės bei sunkumai dirbant su vaikais, turintinčiais elgesio ir emocijų sutrikimus”).
Pasibaigus seminarui svečiai turėjo galimybę pabendrauti su mokytojais, grupių auklėtojais, psichologais, med. personalu, apžiūrėti edukacines erdves.
Vaikų širdyse pulsuojanti šypsena pasiekė klausytoją.
"Svarbiausia mylėti gyvenimą širdimi, rūpintis tais, kuriuos mylime ir nieko nebijoti",- liejosi žodžiai iš mokinių lūpų.
Po jaudinančio moksleivių pasirodymo kalbėjo mokyklos direktorė Laima Navickienė. Direktorės pranešimo tema - „Švėkšnos specialiosios mokyklos perspektyvos: metodinio centro kūrimas“.
Švėkšnos specialioji mokykla dalyvauja projekte „Specialiųjų mokyklų pertvarka, metodinių centrų steigimas“. Ta linkme daug ir atsakingai dirbama: mokyklos pedagogų ir pagalbos mokiniui specialistų komanda semiasi metodinės patirties užsienyje ir Lietuvoje; vykdo gerosios patirties sklaidą ne tik savo mokykloje, bet ir veda seminarus už mokyklos ribų. Netrukus į mokyklą atvažiuos konsultantai iš Olandijos.
Įgytą patirts panaudojama praktikoje. Mokykloje įdiegiamos tam tikros metodikos. Pvz., sutrumpintos, bet sukonkretintos mokinių taisyklės; naujai struktūrizuota mokymosi aplinka; atsirado spalvoti kabinetai, pamokų tvarkaraštis ir kt.
Įgyvendinant projektą, baigiamas renovuoti bendrabučio I ir II aukštas. L. Navickienė pasakojo, jog tikimasi iki rugsėjo 1-osios pabaigti įrengti II aukštą, kuriame bus įsteigti darbui reikalingi specialistų kabinetai, aprūpinta kompiuterine technika ir kitomis naujausiomis priemonėmis. Bus nupirkti nauji baldai, kompiuterinė technika, povandeninio masažo vonia, įrengti įvairūs relaksacijos kabinetai: povandeninio masažo, relaksacijos kambarys su vandens lova ir daugiasensorinėmis priemonėmis, modernus logopedo kabinetas, dailės ir šviesos terapijos kabinetai.
Mokyklai tapus metodiniu centru, bus teikiama pagalba visos Lietuvos respublikos vaikams, turintiems elgesio ir emocijų sutrikimų. Čia galės atvykti ir apsistoti šeimos, bet ne ilgiau kaip 1 dienai. Konsultuotis galės vaikų tėveliai, globėjai. Vaikui reikalingą pagalbą teiks iki 10 d., vėliau mokykla galės pasiūlyti pasilikti nuo 3 mėn. iki 3 metų.
Centras teiks metodinę pagalbą ir kitų mokyklų mokytojams, švietimo pagalbos specialistams dėl bendrojo ugdymo programų, ugdymosi aplinkos pritaikymo, specialiųjų mokymo priemonių parinkimo.
Nesenai mokykloje lankėsi Švietimo ir Mokslo ministras Dainius Pavalkis, su kuriuo buvo aptarti mokyklos virsmo į metodinį centrą probleminiai klausimai. Ministras pritarė, jog reikia mažinti mokinių skaičių grupėse bent iki 7 vaikų, o vienu metu mokykloje mokytųsi iki 60 moksleivių. Tokiu būdu vaikų ugdymas būtų žymiai kokybiškesnis. Remiantis užsienio patirtimi, panašaus tipo mokyklose mokosi dar mažiau mokinių.
Direktorė L. Navickienė išreiškė susirūpinimą dėl jaunimo iš šalies "invazijos" į mokyklą. Pasirodo, išvilioti pilnamečiams nepilnamečius, sugundant linksmybėmis pirtyje ar kitoje aplinkoje, vaišinti alkoholiu ir cigaretėmis - galima. Tokią išvadą padarė L. Navickienė, po 7 pateiktų pareiškimų policijai. Policija dėl to jokios nusikalstamos "viliotojų" veikos neįžvelgė.
Pranešimus taip pat skaitė mokyklos psichologė Asta Lukauskienė (“Elgesio problemų valdymas, teikiant psichologinę pagalbą mokiniams, turintiems elgesio ir/ar emocijų sutrikimus”), Socialinės pedagogės Simona Martišienė, Aurelija Kasparavičienė ( bendras panešimas "Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo galimybės bei sunkumai dirbant su vaikais, turintinčiais elgesio ir emocijų sutrikimus”).
Pasibaigus seminarui svečiai turėjo galimybę pabendrauti su mokytojais, grupių auklėtojais, psichologais, med. personalu, apžiūrėti edukacines erdves.