
Švėkšnos “Saulės” gimnazijoje vyko netradicinė integruota lietuvių kalbos, pasaulio pažinimo ir dailės pamoka 3a ir 3b klasėse, kurią vedė mokytojos R.Juciuvienė ir M.Zimkienė. Pamoka skirta artėjančiam Lietuvos gimtadieniui, Vasario 16-ąjai.
Integruotos pamokos – priemonė, kuria naudojantis mokymas ir mokymasis tampa įdomesnis, greitesnis ir paprastesnis, o mokinių įgytos žinios gilesnės, labiau apibendrintos. To ir buvo siekiama pamokoje.
Integruotos pamokos – priemonė, kuria naudojantis mokymas ir mokymasis tampa įdomesnis, greitesnis ir paprastesnis, o mokinių įgytos žinios gilesnės, labiau apibendrintos. To ir buvo siekiama pamokoje.
Dabartinės mokymo programos sudaro galimybę taikyti naujoviškus metodus, kurie skatina mokinių savarankiškumą, loginį mąstymą, aktyvų dalyvavimą ugdymo procese. Įvairių dalykų integravimas sudaro sąlygas mokiniams parodyti ir plėtoti visas bendrąsias kompetencijas: kartu planuoti savo veiklą ir veikti, bendradarbiauti, aktyviai klausytis ir siūlyti idėjas, jas įgyvendinti, išklausyti draugo nuomonę ir išsakyti savąją, valdyti emocijas ir jausmus, numatyti tobulintinas sritis .
Mokiniai pamokoje dirbo grupėse, pasirinko savo vaidmenis, stengėsi įvykdyti visus kriterijus. Veikla pamokoje buvo įvairiapusiška, nenuobodi, kadangi reikėjo ir atsakyti į klausimus susijusius su gimtine ir jos istorija, prisiminti knygnešio darbą, deklamuoti, piešti, rašyti Lietuvai laišką. Pamokos pabaigoje mokiniai įsivertino savo nuveiktus darbus, kalbėjo ką naujo sužinojo, o ką tik pakartojo. Net iškėlė šio laikmečio problemą- emigraciją. Ne vienas mokinys jau ir pats buvo gyvenęs svetur ir pasakojo, jog Lietuvoje gyventi geriau, nes čia sava kalba, gamta, tradicijos.
Mokytojos taip pat po pamokos aptarė veiklą padarė išvadas apie integruotas pamokas. Tokios netradicinės integruotos pamokos naudingos, nes tokioje pamokoje tobulėja ir mokinys, ir mokytojas, geriau įsimenama reikiama informacija, didėja mokinių mokymosi motyvacija. Integracija pagilina, išplečia ir susieja žinias bei gebėjimus. Mokymas ir mokymasis tampa efektyvesnis. Integruotos pamokos mokiniams įdomesnės, tačiau kartais ir sunkesnės, nes reikia suderinti įvairių dalykų žinias ir gebėjimus. Mokiniai mokosi bendrauti bei bendradarbiauti. Darbai dažnai atliekami naudojant IT programas – taip tobulinama kompiuterinė ir informacinė kultūra. Taip pat skatinamas skirtingų klasių ar dalykų mokytojų bendradarbiavimas. Integruotos pamokos skatina mokytojus kelti savo kompetenciją, nuolat atnaujinti ir tobulinti mokymo turinį.
Tačiau integruotos pamokos turi ir kai kurių trūkumų. Jos reikalauja mokytojų bendradarbiavimo, reikia suderinti pamokos temą, tikslus, uždavinius, dėstomą medžiagą, mokymo metodus, vertinimą, mokymo priemones ir kt. Labai didelės laiko sąnaudos pamokos parengimui. Sunku tinkamai paskirstyti pamokos laiką. Integruojant skirtingus dalykus vienoje pamokoje, dažnai neužtenka vienos pamokos laiko. Integruotose pamokose didėja mokytojo atsakomybė už pamokos sėkmę, nes mokytojas yra atsakingas ne tik už savo dalyko pamokos uždavinių įgyvendinimą, bet ir už kito mokytojo. Trūksta metodinės medžiagos, gerosios patirties, naujų idėjų.
Prisiminkime, kas mus vienija, ir kuo galime didžiuotis! Nepamirškime Vasario 16-ąja segėti trispalvę juostelę ar kitą simbolinį akcentą su trispalve!
Nadotasi patirtimi: https://www.google.lt/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=gabiu+vaiku+ugdymas+integruotose+pamokose&spell=1
Mokiniai pamokoje dirbo grupėse, pasirinko savo vaidmenis, stengėsi įvykdyti visus kriterijus. Veikla pamokoje buvo įvairiapusiška, nenuobodi, kadangi reikėjo ir atsakyti į klausimus susijusius su gimtine ir jos istorija, prisiminti knygnešio darbą, deklamuoti, piešti, rašyti Lietuvai laišką. Pamokos pabaigoje mokiniai įsivertino savo nuveiktus darbus, kalbėjo ką naujo sužinojo, o ką tik pakartojo. Net iškėlė šio laikmečio problemą- emigraciją. Ne vienas mokinys jau ir pats buvo gyvenęs svetur ir pasakojo, jog Lietuvoje gyventi geriau, nes čia sava kalba, gamta, tradicijos.
Mokytojos taip pat po pamokos aptarė veiklą padarė išvadas apie integruotas pamokas. Tokios netradicinės integruotos pamokos naudingos, nes tokioje pamokoje tobulėja ir mokinys, ir mokytojas, geriau įsimenama reikiama informacija, didėja mokinių mokymosi motyvacija. Integracija pagilina, išplečia ir susieja žinias bei gebėjimus. Mokymas ir mokymasis tampa efektyvesnis. Integruotos pamokos mokiniams įdomesnės, tačiau kartais ir sunkesnės, nes reikia suderinti įvairių dalykų žinias ir gebėjimus. Mokiniai mokosi bendrauti bei bendradarbiauti. Darbai dažnai atliekami naudojant IT programas – taip tobulinama kompiuterinė ir informacinė kultūra. Taip pat skatinamas skirtingų klasių ar dalykų mokytojų bendradarbiavimas. Integruotos pamokos skatina mokytojus kelti savo kompetenciją, nuolat atnaujinti ir tobulinti mokymo turinį.
Tačiau integruotos pamokos turi ir kai kurių trūkumų. Jos reikalauja mokytojų bendradarbiavimo, reikia suderinti pamokos temą, tikslus, uždavinius, dėstomą medžiagą, mokymo metodus, vertinimą, mokymo priemones ir kt. Labai didelės laiko sąnaudos pamokos parengimui. Sunku tinkamai paskirstyti pamokos laiką. Integruojant skirtingus dalykus vienoje pamokoje, dažnai neužtenka vienos pamokos laiko. Integruotose pamokose didėja mokytojo atsakomybė už pamokos sėkmę, nes mokytojas yra atsakingas ne tik už savo dalyko pamokos uždavinių įgyvendinimą, bet ir už kito mokytojo. Trūksta metodinės medžiagos, gerosios patirties, naujų idėjų.
Prisiminkime, kas mus vienija, ir kuo galime didžiuotis! Nepamirškime Vasario 16-ąja segėti trispalvę juostelę ar kitą simbolinį akcentą su trispalve!
Nadotasi patirtimi: https://www.google.lt/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=gabiu+vaiku+ugdymas+integruotose+pamokose&spell=1
Švėkšnos “Saulės” gimnazijos mokytojos R.Juciuvienė ir M.Zimkienė