
Vilma Adomavičienė ir Nijolė Kairienė
Vieną gražią rugsėjo mėnesio penktadienio popietę gausus būrys Švėkšnos ,,Saulės‘‘ gimnazijos pirmokėlių aplankė Švėkšnos miestelio biblioteką. Mokinius sužavėjo gražios erdvios patalpos ir gausybė knygelių, kurios tvarkingai išdėliotos lentynėlėse laukė savo skaitytojų.
Jaunuosius skaitytojus pasitikusi bibliotekininkė pavaišino saldainiais, papasakojo apie knygelių pasaulį, padėjo kiekvienam išsirinkti įdomesnę knygelę. Vaikai smalsiai vartė knygeles, grožėjosi paveikslėliais, drąsesni bandė skaityti. Pirmokėliai puikiai jautėsi bibliotekoje. Išsirinkę knygelę, jie susėdo mažomis grupelėmis tiesiai ant minkšto kilimo. Vaikai susidomėjo žaidimais, rinko iš dėlionių paveikslėlius, tarpusavyje diskutavo.
Vieną gražią rugsėjo mėnesio penktadienio popietę gausus būrys Švėkšnos ,,Saulės‘‘ gimnazijos pirmokėlių aplankė Švėkšnos miestelio biblioteką. Mokinius sužavėjo gražios erdvios patalpos ir gausybė knygelių, kurios tvarkingai išdėliotos lentynėlėse laukė savo skaitytojų.
Jaunuosius skaitytojus pasitikusi bibliotekininkė pavaišino saldainiais, papasakojo apie knygelių pasaulį, padėjo kiekvienam išsirinkti įdomesnę knygelę. Vaikai smalsiai vartė knygeles, grožėjosi paveikslėliais, drąsesni bandė skaityti. Pirmokėliai puikiai jautėsi bibliotekoje. Išsirinkę knygelę, jie susėdo mažomis grupelėmis tiesiai ant minkšto kilimo. Vaikai susidomėjo žaidimais, rinko iš dėlionių paveikslėlius, tarpusavyje diskutavo.
Pamokose ir namie mokiniams patinka klausytis pasakų, ypač tokių, kuriuose yra vaizdinga kalba, kartojamos juokingos, ritmiškos frazės, įpinamos dainos. Dauguma suaugusiųjų, nė patys to nesuvokdami, sekdami pasakas, padeda vaikams išmokti gražiai kalbėti, pamilti knygą. Per pasakas formuojamas rūpestingumo, globos, pareigos ir atsakomybės jausmas viskam, kas mus supa: žmonėms, gamtai.... Pasakose vykstanti blogio ir gėrio kovos idėja svarbi mokinio drąsos palaikymui ir gėrio siekimui.
Skaitydami pasakas vaikai ir patys mokosi kurti. Klausantis vaiko sukurtų pasakų, būtina įsigilinti į atskirus sakinius ar net žodžius, siekiant suprasti, kokia vaiko nuotaika užkoduota tuo pasakojimu.
Skaitydami pasakas vaikai ir patys mokosi kurti. Klausantis vaiko sukurtų pasakų, būtina įsigilinti į atskirus sakinius ar net žodžius, siekiant suprasti, kokia vaiko nuotaika užkoduota tuo pasakojimu.