Violeta Astrauskienė
Norint, kad laiko dulkės nenusėstų, reikia kartas nuo karto prisiminti tuos, kurie po Švėkšnos dangum kūrė tikrovę dar ir šiandien džiuginančią ne tik švėkšniškių, bet ir atvykėlių akį. Gerą dešimtmetį, kelių entuziasčių – A. Toleikės, O. Norkutės ir V. Astrauskienės iniciatyva, buvo organizuojamos parodos, konferencijos, rašomi straipsniai, kuriais pasakota, kaip svarbu nepamiršti, kad šiame miestelyje gyveno trijų kartų menininkai – kūrėjai, palikę ryškų pėdsaką Švėkšnos istorijoje. Šiandien reikia tik pasidžiaugti – po šitiek metų pagaliau laiko dulkės nušluostytos.
Norint, kad laiko dulkės nenusėstų, reikia kartas nuo karto prisiminti tuos, kurie po Švėkšnos dangum kūrė tikrovę dar ir šiandien džiuginančią ne tik švėkšniškių, bet ir atvykėlių akį. Gerą dešimtmetį, kelių entuziasčių – A. Toleikės, O. Norkutės ir V. Astrauskienės iniciatyva, buvo organizuojamos parodos, konferencijos, rašomi straipsniai, kuriais pasakota, kaip svarbu nepamiršti, kad šiame miestelyje gyveno trijų kartų menininkai – kūrėjai, palikę ryškų pėdsaką Švėkšnos istorijoje. Šiandien reikia tik pasidžiaugti – po šitiek metų pagaliau laiko dulkės nušluostytos.
Sekmadienį, liepos 13-ąją, iškilmingai atidengtas Švėkšnos menininkams Jakševičiams, gyvenusiems ir kūrusiems pusę amžiaus Švėkšnoje, vardinis suoliukas. Iškilmėse dalyvavo švėkšniškiai, Jakševičių giminaitės ir kt. Juostelę perkirpo švėkšniškiai – tautodailininkas Kęstutis Paulauskas ir dailininkas Vytautas Bliūdžius.
Idėjos autorių pasistengta, kad šalia Kalės tvenkinio pastatytas vardinis menininkų Jakševičių suolelis, organiškai ir natūraliai susilietų su Švėkšnos ir tvenkinio peizažu.
Menininkų Jakševičių pagrindinę ir didžiąją kūrybos dalį sudaro religinės paskirties kūriniai. Tiek Aleksandras, jo sūnus Vincentas, tiek ir jo anūkai Silvanas bei Adomas mokėjo profesionaliai projektuoti, lipdyti skulptūras, piešti paveikslus, visa tai tinkamai įkomponuoti į bažnyčios erdvę, sukurti dekoratyvinius figūrų, drožinių komplektus ar kompozicijas. Šie menininkai gerai žinojo savo kuriamų šventųjų istorijas, savo darbuose sugebėdavo gerai išgauti judesį, perteikti siužetus. Kadangi jie buvo gerai susipažinę ir su krikščionybės mokslu, sakraliniu menu, dailės stiliais ir būdingiausiais jų bruožais, šios žinios jiems labai praversdavo kūryboje.
Jakševičių šeima neatsiejama Švėkšnos istorijos dalis. Beveik visiems trijų kartų dailininkų Jakševičių darbams būdinga tai, kad tai ne smulkūs, trumpalaikiai, nereikšmingi kūriniai, o ilgaamžiai, estetiškai patrauklūs ir keliantys žmonėms pasigėrėjimą. Taip trys menininkų kartos, dirbusios profesionaliai, išradingai, su dideliu meistriškumu ir harmonija, kūrė Dievui ir žmogui, jų darbai puošia Lietuvos bažnyčias, kapines, aikštes.
Idėjos autorių pasistengta, kad šalia Kalės tvenkinio pastatytas vardinis menininkų Jakševičių suolelis, organiškai ir natūraliai susilietų su Švėkšnos ir tvenkinio peizažu.
Menininkų Jakševičių pagrindinę ir didžiąją kūrybos dalį sudaro religinės paskirties kūriniai. Tiek Aleksandras, jo sūnus Vincentas, tiek ir jo anūkai Silvanas bei Adomas mokėjo profesionaliai projektuoti, lipdyti skulptūras, piešti paveikslus, visa tai tinkamai įkomponuoti į bažnyčios erdvę, sukurti dekoratyvinius figūrų, drožinių komplektus ar kompozicijas. Šie menininkai gerai žinojo savo kuriamų šventųjų istorijas, savo darbuose sugebėdavo gerai išgauti judesį, perteikti siužetus. Kadangi jie buvo gerai susipažinę ir su krikščionybės mokslu, sakraliniu menu, dailės stiliais ir būdingiausiais jų bruožais, šios žinios jiems labai praversdavo kūryboje.
Jakševičių šeima neatsiejama Švėkšnos istorijos dalis. Beveik visiems trijų kartų dailininkų Jakševičių darbams būdinga tai, kad tai ne smulkūs, trumpalaikiai, nereikšmingi kūriniai, o ilgaamžiai, estetiškai patrauklūs ir keliantys žmonėms pasigėrėjimą. Taip trys menininkų kartos, dirbusios profesionaliai, išradingai, su dideliu meistriškumu ir harmonija, kūrė Dievui ir žmogui, jų darbai puošia Lietuvos bažnyčias, kapines, aikštes.