Švėkšnos specialiojo ugdymo centro komanda, tęsdama dalyvavimą projekte „Specialiųjų poreikių asmenų ugdymo(si) formų plėtra, II etapas“ Nr. VP1-2.3-ŠMM-04-V-03-004, lankėsi Austrijos Respublikoje. Mokomajame vizite lankėsi keturios centro komandos narės: direktorė Laima Navickienė, direktorės pavaduotoja ugdymui Birutė Šimkuvienė, specialioji pedagogė- logopedė Aistė Pielikienė ir psichologė Asta Lukauskienė.
Kartu su kitų trijų įkurtų Lietuvos specialiojo ugdymo centrų komandomis bei projekto koordinatorėmis iš Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro, vizito metu buvo aplankytos 5 profesinės mokyklos, kuriose ugdomi integruoti mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių. Stebėjome užsiėmimus, kuriuose dalyvavo mokiniai turintys elgesio ir/ar emocijų sutrikimą. Pasitikrinome savo patirtį, kaip elgiasi pedagogai, kai mokinio elgesys yra netinkamas. Į netinkamą mokinio elgesį pedagogas tuoj pat reaguoja, mokinys išvedamas iš klasės, kviečiamas socialinis pedagogas. Švėkšnos specialiojo ugdymo centre pedagogai į netinkamą mokinio elgesį reaguoja ir taiko tokius pat metodus.
Vizito metu pastebėjome, kad Austrijos švietimo sistema yra labai palanki profesinėms mokykloms, skiriamas didelis dėmesys mokinių turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių integracijai. Profesinių mokyklų tikslas – kuo daugiau investuoti į mokinį, kad mokinys integruotųsi į visuomenę ir nereikėtų mokėtų socialinių išmokų. Ugdymosi poreikių turintys mokiniai turi platų profesijų pasirinkimą, didelis dėmesys skiriamas jų praktinių įgūdžių ugdymui. Austrijos profesinės mokyklos glaudžiai bendradarbiauja su įvairiomis įmonėmis, kuriuose jų mokiniai mokosi praktikos, o esant galimybėms ir įsidarbina. Jau pirmaisiais profesinio ugdymo metais mokiniai gali gauti atlygį už praktinę veiklą.
Švėkšnos specialiojo ugdymo centro komanda džiaugiasi turėdama galimybę susipažinti Austrijos profesinėmis mokyklomis ir jų švietimo sistema. Parsivežtą naują patirtį tikimasi taikyti Švėkšnos specialiojo ugdymo centre.
Vizito metu pastebėjome, kad Austrijos švietimo sistema yra labai palanki profesinėms mokykloms, skiriamas didelis dėmesys mokinių turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių integracijai. Profesinių mokyklų tikslas – kuo daugiau investuoti į mokinį, kad mokinys integruotųsi į visuomenę ir nereikėtų mokėtų socialinių išmokų. Ugdymosi poreikių turintys mokiniai turi platų profesijų pasirinkimą, didelis dėmesys skiriamas jų praktinių įgūdžių ugdymui. Austrijos profesinės mokyklos glaudžiai bendradarbiauja su įvairiomis įmonėmis, kuriuose jų mokiniai mokosi praktikos, o esant galimybėms ir įsidarbina. Jau pirmaisiais profesinio ugdymo metais mokiniai gali gauti atlygį už praktinę veiklą.
Švėkšnos specialiojo ugdymo centro komanda džiaugiasi turėdama galimybę susipažinti Austrijos profesinėmis mokyklomis ir jų švietimo sistema. Parsivežtą naują patirtį tikimasi taikyti Švėkšnos specialiojo ugdymo centre.
Aistė Pielikienė,
Švėkšnos specialiojo ugdymo centro specialioji pedagogė-logopedė
Švėkšnos specialiojo ugdymo centro specialioji pedagogė-logopedė