
Nuotr. J. Girskio
Jonas Girskis, Sveksnosnaujienos.lt
Tradiciškai, prieš išlydint Švėkšnos specialiosios mokyklos moksleivius pavasario atostogų, mokyklos bendruomenė sukvietė pasidalinti gerąją patirtimi moksleivių tėvelius, globėjus, pedagogus ir visus kas neabejingi vaikučių, turinčių elgesio ir emocijų sutrikimų (EES), ugdymosi kokybei į seminarą. Šių metų seminaro tema – „Struktūruotos aplinkos kūrimo įtaka elgesio ir emocijų sutrikimų turinčių vaikų ugdymui(si)“. Šią mokyklą lanko vaikai su EES sutrikimais, kurie čia atvyko gyventi ir mokytis iš įvairių Lietuvos vietovių.
Tradiciškai, prieš išlydint Švėkšnos specialiosios mokyklos moksleivius pavasario atostogų, mokyklos bendruomenė sukvietė pasidalinti gerąją patirtimi moksleivių tėvelius, globėjus, pedagogus ir visus kas neabejingi vaikučių, turinčių elgesio ir emocijų sutrikimų (EES), ugdymosi kokybei į seminarą. Šių metų seminaro tema – „Struktūruotos aplinkos kūrimo įtaka elgesio ir emocijų sutrikimų turinčių vaikų ugdymui(si)“. Šią mokyklą lanko vaikai su EES sutrikimais, kurie čia atvyko gyventi ir mokytis iš įvairių Lietuvos vietovių.
Visiems susirinkusiems sveikinimo žodį tarė mokyklos direktorė Laima Navickienė. Direktorė paaiškino, kodėl ypatingai svarbu kurti strūktūrizuotą aplinką tokiems vaikams. Pasak direktorės, sruktūrizavimas vaikams suteikia tvirtesnius ir geresnius santykius. Taip galima išvengti pykčių ir smulkių nesusipratimų. Pranešimus skaitė vyr. mokytoja Ramutė Stankuvienė, vyr. auklėtoja Daiva Budvytienė. Jos pristatė, kaip kūriama strūkturuota aplinka pamokoje ir laisvalaikio metu. Psichologė Asta Lukauskienė pristatė jungtinį jos ir psichologės Rositos Andrašiutės, spec. pedagogės Aistės Pielikienės, soc. pedagogės Aurelijos Kasparavičienės pranešimą „Psichologo, specialiojo pedagogo, socialinio pedagogo vaidmuo, kuriant strūktūruotą aplinką EES turintiems vaikams“. Kviestinis svečias psichologas-psichoterapeutas Rolandas Evaltas papasakojo apie Elgesio ir emocijų sutrikimų charakteristiką, struktūruotos aplinkos reikalingumą EES vaikams. Į Švėkšnos specialiosios mokyklos organizuotą seminarą užsiregistravo per 80 dalyvių.
Ši diena ypatinga ir mokyklos ugdytiniams, nes jie turėjo galimybę parodyti savo veiklos rezultatus atvykusiems svečiams, tarp kurių - jų globėjai. Kiek jaudulio ir džiugių emocijų patirta, moksleiviams, ruošiant teatralizuotą pasveikinimą svečiams. Pamokančią istoriją mokiniams padėjo sukurti vyr. mokytoja R. Stankuvienė. Auklėtojo Mindaugo Nogaičio suburtos kapelos muzikiniai ritmai praskaidrino nuotaiką atvykusiems. Taip pat seminaro dalyviai turėjo galimybę apžiūrėti vaikų darbų parodėles, kurias padėjo sukurti technologijų mokytojai Inga Girskienė ir Vaidotas Didžiūnas, bei mokytojų padėjėja Virginija Rukšnaitienė. Svečius pamalonino ir visų grupių vaikų kartu su auklėtojais paruošta pavasarinių puokščių parodėlė, pagal tęstinį projektą „Nuo sėklos iki daigo“, proj. kordinatorė I. Girskienė.
Svečiai išllydėti jiems įteikiant dekoruotas želmenėlių puokšteles – bundančios gamtos simbolius.