Automobilių padangos sensta dėl naudojimo ir netinkamo laikymo. Jų tarnavimo trukmei įtakos turi ir purvas, temperatūra bei atliktų remontų skaičius. Tačiau žieminės padangos dėl žemos temperatūros ir agresyvių žiemos sąlygų ypač greitai susidėvi. Kaip atpažinti žieminių padangų pažeidimo ar nusidėvėjimo požymius?
Tapkite „Švėkšnos naujienų“ rėmėju
Kaip atpažinti, kada žieminės padangos susidėvėjo ir kada jas reikėtų keisti?
Vairuotojai turi atkreipti dėmesį į daugelį aspektų, kad išliktų saugūs kelyje sudėtingomis žiemos sąlygomis. Nusidėvėjusios žieminės padangos gali turėti didelės įtakos transporto priemonės valdymui, pailginti stabdymo kelią ir padidinti eismo įvykių riziką.
Kaip atpažinti, kada žieminės padangos susidėvėjo ir kada jas reikėtų keisti?
Vairuotojai turi atkreipti dėmesį į daugelį aspektų, kad išliktų saugūs kelyje sudėtingomis žiemos sąlygomis. Nusidėvėjusios žieminės padangos gali turėti didelės įtakos transporto priemonės valdymui, pailginti stabdymo kelią ir padidinti eismo įvykių riziką.
|
· Žiemines padangas reikėtų pasikeisti, kai jų protektorius yra mažesnis nei 1,6 mm aukščio. Tokia riba nustatyta Lietuvos teisės aktuose. Važiuojant su padangomis, kurių protektoriaus aukštis mažesnis, gresia bauda ir registracijos liudijimo konfiskavimas.
|
Padangų gamintojai rekomenduoja žiemines padangas keisti jau tada, kai jų protektoriaus aukštis yra mažesnis nei 4 mm. Kodėl tai reikėtų daryti? Daugelis automobilių gamintojų visame pasaulyje atliko žieminių padangų bandymus. Kiekvienas jų parodė, kad automobilio su padangomis, kurių protektorius buvo 3 mm, stabdymo kelias buvo 6 metrais (ant šlapios dangos) ir 10 metrų (ant sniego) ilgesnis nei automobilio su 4 mm protektoriumi. Šie keli papildomi metrai gali sukelti tragediją ir materialinę žalą. Kokybiškų padangų, optimaliomis kainomis galite rasti internetinėje parduotuvėje: naujos-padangos.lt.
· Padangas taip pat reikėtų keisti, kai jos buvo remontuotos daugiau nei tris kartus. Ketvirtą kartą pradūrus padangą, ją reikia keisti nauja padanga.
Taip pat svarbus pažeidimų pasiskirstymas. Padangą po antrojo pradūrimo galima remontuoti tik tuo atveju, jei kiekvienas pažeidimas yra pakankamai nutolęs vienas nuo kito. Jei padangą padalysite į tris lygias dalis (apibrėžtas kampais, kurių spindulys 120 laipsnių), kiekvienas pažeidimas turi būti „savo“ dalyje. Jei antrasis arba trečiasis pažeidimas atsiranda netoli anksčiau suremontuotos vietos, padangą reikia pakeisti.
· Padangas reikia keisti, kai jos yra senesnės nei 10 metų. Padangos gali būti gražios išvaizdos ir aukšto protektoriaus. Tačiau dėl senos gumos kyla padangos struktūros pažeidimų pavojus.
Kaip patiems sužinoti padangos amžių? Jis užrašytas ant padangos šono keturių skaitmenų kodo pavidalu. Pirmieji du skaitmenys - tai kita atitinkamų metų savaitė, o paskutiniai du - metų žymėjimas.
· Padangas reikia keisti, kai jos yra deformuotos. Pavyzdžiui, padanga nėra apskritimo formos, o primena O raidę. Pavyzdys? Padanga buvo blogai laikoma - vairuotojas galėjo ją pakabinti ant kablio garaže ir taip ją sugadinti.
· Padangas reikia keisti, kai jos netolygiai susidėvėjusios. Tada, kai protektorius yra stipriau nudilęs vienoje pusėje arba suskilinėjęs.
Užsakymas Nr. E-00341